11 kwietnia 2011

Domowe ciasteczka (archiwum grudniowe)


W zimowe dni nic tak nie poprawia nastroju jak unoszący się po całym domu zapach pieczonego ciasta lub ciasteczek. Święta tuż tuż więc postanowiłam zrobić przedświąteczne ciasteczka domowe. 'Przed-świąteczne' bo po pierwsze nie ma szans by zostały niezjedzone przez ponad tydzień aż do świąt, a po drugie chciałam wybróbować nowy przepis.

Nowa receptura na domowe ciasteczka jest wyjątkowa... Skorzystałam z starego notatnika mojej Prababci.






 





















Zeszyt ma prawie 100lat!






 
















Foremki z leśnymi zwierzątkami kupiłam w Ikei. Foremki (bałwanek, choinka i piernikowy ludzik) z zestawem literek do wyciskania napisów w cieście kupiłam w Tchibo.






 
















Pierwsze koty za płoty - ciasteczka są pyszne!

Jednak podczas kolejnego pieczenia ciasteczek wprowadzę modyfikacje: dodam troszeczkę więcej cukru niż w przepisie (jak wytłumaczyła mi Babcia cukier przedwojenny był słodszy niż ten dostępny w sklepach obecnie) plus nastawię na krótszy czas pieczenia.
SHARE:

2 komentarze

  1. Czy jest szansa na otrzymanie receptury na te pyszne ciacha?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Od razu mi się przypomniało jak będąc małą dziewczynką razem z mamą piekłyśmy ciastka.

    OdpowiedzUsuń

© Magiczny Domek. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig