01 października 2024

Migawki Września '24

Czasami zadziwia mnie fakt ileż jeden miesiąc potrafi w sobie pomieścić. Wrzesień, by szalony. Pełen nowych wrażeń, emocji, zwrotów akcji, ale ostatecznie wchodzę w październik z wewnętrznym spokojem, gdzie jesienne nuty przygrywają nam do codzienności.

Zapraszam Was na kolejne podsumowanie miesiąca w Magicznym Domku.

Rozpoczynamy nowy rok szkolny już z dwiema panienkami! Na szczęście adaptacja w pierwszej i czwartej klasie przeszła bez przeszkód chociaż dla obu dziewczynek to jednak spora zmiana.


Ja zabiegana latam to tu to tam. Praca, logistyka szkolna, wywiadówki, zakupy, zajęcia pozalekcyjne. Wrzesień to zawsze zimny kubeł na głowę po wakacyjnym luzie. Jednym z moich sposobów na zapanowanie nad tym chaosem, to przewidywanie i załatwianie spraw wcześniej, tak przy okazji. Mam już papiery na prezenty, na cały nadchodzący sezon.


Mieliśmy towarzyskie spotkanie u naszych przyjaciół. 8 dorosłych i 9 dzieci. Było przecudnie! Wieczór cieplutki, jedzenie przepyszne, no i dawno niewidziane towarzystwo nareszcie razem. 
Bardzo cenię sobie spotkania u kogoś w domu, gdzie panuje osobliwa atmosfera, posiłki są przygotowanie od serca we własnej kuchni i jest to przemiłe uczucie być zaproszonym do czyjegoś świata (domu). Mam wrażenie, że po pandemii takich spotkań organizuje się coraz mniej, a dla mnie żadna najlepsza restauracja nie odda tej intymności z drugą osobą co bycie u kogoś gościem.



Gospodarze zadbali o najmłodszych i przygotowali dla nich seans filmowy pod chmurką!


Ogrodowy kącik. Nieustannie cieszę się z tej ścieżki prowadzącej z domu na taras.


W końcu udało mi się ustalić podział na dni spędzane stacjonarnie w pracy, a te w których tworzę przy biurku w domu.


Pierwsza połowa września była piękną końcówką lata.


Jak to jest, że w wakacje wstawali o 6.30 a teraz nie można dobudzić ich do szkoły i przedszkola po godzinie 7.00?


Na Marysie zawsze można polegać. A to zszyje bratu pluszaka, a to pomoże Tacie w porządkach w szafie.


Moja przerwa na drugie śniadanie w towarzystwie uroczej myszki i pieska, które wylicytowałam na zlocie Adopciaków (zlot właścicieli przygarniętych psów ze schronisk, które organizują nasi znajomi).


Wzruszyły mnie te dzielne słodziaki na wózeczkach.


Jeden z moich stosików kalendarzy i notesów z piórnikiem z uroczym królikiem, który kupiłam sobie przy okazji kompletowania szkolnej wyprawki dziewczynom.


Kwiaty z ogrodu do wazonu. Najlepsze.


Pamiętam tego dnia, po ciężkim całym tygodniu, postanowiłam doładować się wczesnym położeniem się do łóżka z herbatką i pysznościami oglądając Emily in Rome...yyy in Paris. :) 
Uwierzcie, podziałało!


W sobotnie deszczowe popołudnie ruszyliśmy do stolicy na piękne przyjęcie z okazji urodzin Natalii i Ze. Idąc z parasolem na miejsce spotkania minęliśmy kawiarnię Vincent. :)


Jubileuszowa para prezentowała się ZJAWISKOWO. Urocze towarzystwo, miejsce i pyszne jedzenie.


Bardzo klimatyczne miejsce (Pod Gigantami) na mapie Warszawy.



My późnym wieczorem wracaliśmy do Łodzi, bo następnego dnia, z samego rana odbieraliśmy naszego nowego członka rodziny.



Na początku większość zdjęć z ogrodowych spacerów wyglądała tak. ;)


Dawno temu kupiłam bilety na koncert, więc siłą rzeczy trafiła nam się prawdziwa randka!


Dobra kolacja i koncert Anny Marii Jopek, gdzie wielokrotnie odpłynęłam wsłuchując się w melodie i aranżacje muzyczne z płyty Sobremesa. Marzą mi się częściej takie kulturalne wieczory jesienią.



A w domu szkolne projekty. Marysia z przyjaciółką Mają przygotowują plakat.



Zdarzała się kąpiel z wózkiem z niemowlakami, teraz czas na śpiącego szczeniaczka. :)


Zasnęły te nasze chłopaki.


Okazało się że Vincent to dobry kompan w czasie drzemek.


Naszło nas na słodkie, więc czas na domowe cynamonowe bułeczki.




Jesienne, kuchenne atrybuty. Fartuszek, rękawice i dania z dyni. :)




Jesiennie w Layette. Bardzo lubię te dni, gdy zmieniamy aranżacje w sklepie.



Zbliżają się 10 te urodziny Marysi i zamarzyła sobie pójście do sklepu na zakupy ubraniowe. Z wielu rzeczy na sezon jesień-zima już wyrosła, więc była to pozycja obowiązkowa, ale tym razem ani ja nie wybierałam sama rzeczy, ani nie wybierałyśmy wspólnie online jak ostatnio, a właśnie udałyśmy się tylko we dwie do sklepu, by wszystko poprzymierzać w przymierzalni i dopasować kolorystycznie do siebie.


Jestem już taka dorosła!


Kolejny kanapowiec w rodzinie. ;)


Urocza to istotka. Najlepszy promyczek na wszelkie jesienne smutki.


No dobrze na świetnym antidotum na smutki są również knedle ze śliwkami. 


Szczęście wypisane na ich twarzach.



Ogrodowe zabawy z Vincentem.


Magiczny Domek gotowy na jesień.



To był naprawdę szalony miesiąc, chociaż zdaje sobie sprawę, że na zdjęciach tego absolutnie nie widać. Pierwsza połowa września była szalona, ale wiadomo, że w pędzie nie robi się wielu zdjęć. Cieszę się, jednak, że odkąd mamy Vincenta siłą rzeczy zwolniliśmy. Jesteśmy częściej w domu i ogrodzie nastrajając się jesiennie. Myślę, że dobrze jest żyć w zgodzie z porami roku. Mam nadzieję, że październik da nam trochę wytchnienia.

Trzymajcie się cieplutko!

Do napisania,
Wasza G.
SHARE:

9 komentarzy

  1. Jesteście wspaniali

    OdpowiedzUsuń
  2. Co tu dużo mówić-Vincent to prawdziwy szczęściarz:)...Ewa

    OdpowiedzUsuń
  3. Co robiłaś na zlocie adopciaków? Przecież masz kupnego psa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A skąd wiesz czy nie dostali szczeniaka od znajomych? Czasami czytelnicy zapominają o tym, że nie znają WSZYSTKICH faktów, a z kolei zapominają te oczywiste np. że przecież mają drugiego psa znajdę - Matyldę.

      Usuń
    2. Nie dostali. Jechali go odebrać z hodowli.
      Jakbyś potrafiła czytać, to wiedziałabyś, że jest to pies z hodowli.

      Usuń
    3. Nie wiem czy się orientujesz, ale są małe rodzinne hodowle (należące do związku kynologicznego) mające samca i samicę z rodowodem i małe raz na rok, półtora. A takie rodziny mogą się też przyjaźnić, ja osobiscie mam aż dwie pary takich przyjaciół. 🙃
      Chodzi mi o to, że nie wiesz jak było czy było i na jakich zasadach a od razu snujesz wnioski. Nie odniosłaś się również co do drugiego pieska - Matyldy i kotki ze schroniska. Czy aby nie chcesz się przyczepić na siłę? 😈

      Usuń
    4. Prześledziłam wpis o psie oraz komentarze i nie było nigdzie dosłownie napisane przez autorkę, że pies jest z hodowli. Nigdzie. Może ma najlepszy rodowói był kupiony, być może. Ale nie można zakładać z góry i dopowiadać sobie narrację do życia, o którym nie mamy pojęcia. Nie mówiąc o tym, że w ogóle zarzut jest od czapy...

      Usuń
  4. Wspaniałe migawki ♥️

    OdpowiedzUsuń
  5. Vincent jest przesłodki, zwłaszcza w tym sweterku :) Wrzesień przy szkolnych dzieciach zwykle bywa zwariowany, ale fajnie, że mimo to znaleźliście czas, by spotkać się ze znajomymi i po prostu cieszyć się początkiem jesieni.

    OdpowiedzUsuń

© Magiczny Domek. All rights reserved.
Blogger Templates by pipdig